On tavallista, että CRM-järjestelmänne liitetään erilaisiin IT-työkaluihin, kuten liiketoimintajärjestelmäänne, sähköpostisovellukseenne, kotisivuihinne ja markkinointialustaanne. Mutta tiesitkö, että myös pilvipohjainen puhelinvaihteenne on mahdollista liittää CRM-työkaluunne? Jos tämä on uutta tietoa sinulle, kerromme mielellämme lisää siitä, mitä se tarkoittaa ja miksi tulisi olla itsestään selvää liittää kaksi tärkeintä IT-järjestelmäänne toisiinsa.

Useimmilla yrityksillä on jonkinlainen puhelinvaihde, mutta pilvipohjainen vaihde tarjoaa yritykselle alustan kaikenlaisen yhteydenpidon keräämiseksi yhteen ja samaan paikkaan. Paitsi vanhoja hyviä puheluita, pilvipohjaiset vaihteet tarjoavat myös videopuheluita, ääni- ja videoviestejä, tekstiviestejä, ryhmä-chat-palveluita, konferenssiryhmiä ja paljon muuta. Lyhyesti sanottuna ne ovat vahva työkalu kaikenlaiseen yhteydenpitoon – niin sisäiseen kuin ulkoiseen. Ja aivan kuten CRM-järjestelmä, pilvivaihde auttaa sinua rakentamaan todella hyviä suhteita.

Etuja CRM-järjestelmän liittämisessä pilvivaihteeseen

Integraatio CRM-työkalusi ja pilvipohjaisen vaihteen välillä ei anna vain työntekijöillenne työkaluja työskennellä tehokkaammin, siitä on etua myös asiakkaillenne, jotka integraation ansiosta voivat saada nopeasti apua ottaessaan yhteyttä teihin. Myös johdon on mahdollista työskennellä datavetoisemmin analyysien ja takaisinkytkentöjen avulla, jotta toimintaa voidaan ohjata oikeaan suuntaan ja muodostaa tehokkaammaksi ajan kuluessa.

Asiakaskatsaus hetkessä

Kun liität CRM-järjestelmäsi ja pilvivaihteen toisiinsa, käytettävissä oleva tieto ilmestyy suoraan näytölle, kun saat puhelun. Tämä antaa sinulle täyden hallinnan tärkeisiin tietoihin, kuten soittajan nimi ja yritys, mitä tuotteita/palveluja heillä on, millaista apua he ovat saaneet aiemmin ja paljon muuta. Tämä tarjoaa puhelun vastaanottajalle alustan, jolla hän voi kohdata asiakkaan kaikkein parhaimmalla tavalla ja huolehtia siitä, että asiakas saa heti kaiken tarvitsemansa avun. Tämä ei helpota ainoastaan työntekijöiden arkea, vaan edesauttaa myös lyhyempiä odotusaikoja, lyhyempiä puheluita ja loppupeleissä myös tyytyväisempiä asiakkaita, koska he saavat apua nopeasti.

Yksinkertaisempi tapausten käsittely

Jos työskentelet tuessa ja saat puhelun asiakkaalta, joka tarvitsee apua johonkin asiaan, jota et pysty selvittämään suoraan, voit raportoida tapauksen CRM-järjestelmässäsi ja jakaa asian sille kollegalle, joka sopii parhaiten ongelman ratkaisijaksi. Pilvivaihteen liitännän avulla saat automaattisesti näkyviin yrityskortin, kun asiakas soittaa, ja voit rekisteröidä asian heti. Jos asiakas soittaa seuratakseen jotakin asiaa, voit myös nähdä suoraan, mistä asiasta on kysymys ja auttaa heitä suoraan. Toisin sanoen asiat ovat helposti hallinnassa!

Vähentynyt hallinto

Vastaanottaessasi puhelun asiakkaalta, joka tarvitsee apua, on itsestään selvää, että kirjoitat muistiin kaikki tärkeät sanotut ja luvatut asiat CRM-järjestelmään. Mutta kuinka upeaa olisikaan välttyä etsimästä yritystä tai henkilöä, jonka kanssa olet puhunut, ennen kuin voit tehdä muistiinpanoja. Pilvivaihteenne integraation avulla tällainen hallinnollinen työ on vain muisto menneisyydestä. Jos puhelinnumero, josta soitetaan, on jo rekisteröity CRM-järjestelmään, sekä nimi että yrityskortti ilmestyvät suoraan näytölle, joten voit tehdä muistiinpanoja heti.

Huippunopea soitto

Kun soitat prospekteillesi varataksesi myyntitapaamisia, kulutat mitä suurimmalla todennäköisyydellä aivan liikaa aikaa näppäilemällä jokaisen puhelinnumeron manuaalisesti – siis jos CRM-järjestelmääsi ei ole liitetty pilvivaihteeseen. Tällöin vältyt kirjoittamasta pitkiä puhelinnumeroita tai etsimästä yhteystietoluetteloita puhelimestasi, ja voit sen sijaan etsiä ja soittaa yhteyshenkilölle suoraan CRM-järjestelmästä. Kuulostaako hyvältä?

Voittamaton sisäinen kommunikaatio

Toivomme, että et ole koskaan soittanut asiakkaalle suorittaaksesi myyntipuheen ja saanut vastauksen, että heihin on ollut yhteydessä sinun kollegasi vain viikko sitten koskien aivan samaa asiaa. Valitettavasti tätä tapahtuu aivan liian usein yrityksissä, jotka eivät ole rakentavalla tavalla keränneet historiaa ja tietoa asiakkaistaan. Integraatio CRM-järjestelmänne ja pilvipohjaisen puhelinvaihteen välillä helpottaa työntekijöiden ja asiakkaiden välisen kaikenlaisen vuorovaikutuksen rekisteröimistä ja antaa kollegoille mahdollisuuden nähdä, kuka puhui asiakkaan kanssa viimeksi ja mistä puhuttiin. Paitsi puheluhistorian, voit tallentaa myös soitetut puhelut ja ääniviestit CRM-järjestelmään, jotta kaikki tärkeä tieto on löydettävissä. Vältyt etsimästä asiakastietoja eri järjestelmistä ja Excel-tiedostoista ja sen sijaan voit käyttää aikasi asiakassuhteiden rakentamiseen.

Analyysi- ja BI-alusta

Yrityksen puhelinvaihteen ja CRM-järjestelmän välinen liitäntä tarjoaa upeat taustatiedot työskennelläksesi datavetoisemmin. Integraatio mahdollistaa asioiden analysoimisen, kuten sen, kuinka pitkän ajan myyjät käyttävät tiettyyn asiakkaaseen tai kuinka usein asiakas soittaa asiakaspalveluun. Tämä tarjoaa perustan ymmärtää asiakkaita ja mahdollisuuden tunnistaa parannusmahdollisuudet. Mitkä asiakkaat vievät eniten tuen aikaa ja voivat tarvita lisäkoulutusta? Onko teillä myyjiä, jotka soittavat pitkiä myyntipuheluita, mutta ne eivät koskaan johda kauppoihin ja mitä voitte siinä tapauksessa tehdä asialle?

Tärkeiden myynti- ja asiakastietojen avulla CRM-vaihde-integraation myötä voitte seurata KPI-arvoja ja yksinkertaisesti tehdä analyysejä ja luoda perustaa, joka auttaa teitä ohjaamaan toimintaa haluamaanne suuntaan ja tehdä kauppoja tehokkaammin ajan kuluessa.

Tämän vuoksi integraatio on selkeä valinta

Kuten voit ymmärtää, integraatio CRM-työkalunne ja pilvivaihteen välillä tarkoittaa sekä säästettyä aikaa että rahaa työntekijöille. Eikä siinä vielä kaikki, sillä se johtaa myös tyytyväisempiin asiakkaisiin ja tehokkaampaan tapaan seurata ja ohjata toimintaanne oikeaan suuntaan.

Me Limellä käytämme Telavoxia päivittäisessä työssämme ja se on tietenkin liitetty Lime CRM -järjestelmään. Integraatio helpottaa arkea sekä tuessamme että myyjiemme parissa ja antaa meille työkalut kommunikoida tehokkaasti sekä asiakkaiden että kollegojen kanssa useilla eri markkinoilla. Meillä on myös useita asiakkaita, jotka ovat valinneet Lime CRM:n integroinnin Telavoxin kanssa ja siinä olemme auttaneet heitä toteuttamaan itse integraation, jotta he voivat alkaa käyttää liitäntää niin joustavasti kuin mahdollista.

Lue lisää