Sähköpostimarkkinointi on yhteydenpitokanava, joka on kasvanut voimakkaasti viime vuosina. Se on myös kustannustehokas tapa pitää yhteyttä potentiaalisiin ja olemassa oleviin asiakkaisiin. Etkö oikein ole päässyt alkuun sähköpostimarkkinoinnissa ja mietit, miksi se täydentäisi hyvin muuta markkinointia? Tässä tulee neljä selvää syytä sille, miksi sinun tulisi aloittaa sähköpostimarkkinointi jo tänään!

1. Sähköpostiviesteillä on suurin klikkaustiheys

Facebookilla on noin 2,7 miljardia aktiivista käyttäjää, joten on helppoa pitää itsestään selvänä, että sosiaalinen media on paras tapa saavuttaa toivomasi kohderyhmä. Ja kyllä, se on upea yhteydenpitokanava, mutta ei läheskään ainoa.

Tosiasia on se, että sähköpostiviestien klikkaustiheys noin 3,5 %. Facebook-mainosten klikkaustiheys on noin 1 %. On siis enemmän kuin 3 kertaa todennäköisempää, että vastaanottaja napauttaa sähköpostiviestiäsi kuin Facebook-mainosta.

2. Hallittava ja mitattava yhteydenpito

Keskimäärin 90 % sähköpostiviesteistä toimitetaan niiden vastaanottajille, kun taas viestisi sosiaalisissa medioissa näytetään n. 6 prosentille seuraajistasi. Tämä siksi, että Facebookin ja LinkedInin täytyy mukauttaa uutisvirtansa päivitysten määrän perusteella. Sähköpostiviestien osalta vastaanottaja voi itse päättää, mitkä viestit hän haluaa lukea, sen sijaan että sen päättäisi jokin algoritmi.

Toinen etu sähköpostimarkkinoinnissa on sen mitattavuus. Näet tarkasti, kuinka moni ja ketkä avaavat viestit, napauttavat niissä olevia linkkejä ja osoittavat kiinnostusta kutakin viestiä kohtaan. Voit yksinkertaisesti seurata, mitkä viestit antavat parhaan palautteen ja sovittaa toimintasi sen mukaisesti.

Lime Newsletterin avulla voit luoda yksinkertaisesti visuaalisia ja mitattavia sähköpostiviestejä asiakastietojesi pohjalta. Lue lisää siitä, mitä mahdollisuuksia se tarjoaa, täältä.

3. Tunnista mitkä liidit ovat kuumia

Koska sähköpostilähetyksesi ovat mitattavissa, voit mennä yksityiskohtiin ja nähdä, ketkä henkilöt ovat kiinnostuneita ja mistä. Jos vastaanottaja lukee usein sähköpostinne ja lisäksi napauttaa niissä olevia linkkejä rekisteröityäkseen webinaariin tai lukeakseen lisää jostakin artikkelista, voit yksinkertaisesti lähettää tämän henkilön edelleen myyntikollegallesi, jotta tämä voi ottaa häneen yhteyttä. Tämä helpottaa sellaisten henkilöiden löytämistä ja saavuttamista, jotka ovat kiinnostuneita teidän palveluistanne/tuotteistanne. Kollegasi tulevat rakastamaan sitä, että lähetät heille kuumia liidejä.

4. Vahvista tavaramerkkiäsi

Sosiaaliset mediat sopivat hyvin tavaramerkin vahvistamiseen. Monet unohtavat kuitenkin yhdistää sen sähköpostimarkkinointiin. Vastaanottajat, jotka ovat rekisteröityneet vastaanottamaan mainontaa, ovat aktiivisesti osoittaneet kiinnostusta yritystäsi kohtaan ja haluavat tietää enemmän. Hyödynnä siis tätä ja vahvista samalla tavaramerkkiäsi jakamalla merkityksellistä tietoa sosiaalisissa medioissa, jotta olette aina potentiaalisten asiakkaidenne mielessä. Tiesitkö, että on mahdollista tuoda postituslistoja sosiaalisista medioista ja markkinoida julkaisujasi niitä kohti?

Toisin sanoen sähköpostimarkkinointi on hyvä täydennys sille työlle, jota jo teet sosiaalisissa medioissa. Sen lisäksi se on yhteydenpitokanava, jonka toimitettavuus on korkea ja voit seurata yksinkertaisesti kampanjoidesi tuloksia. Mitä muuta voisit vielä toivoa?

Haluatko tietää lisää siitä, kuinka voit työskennellä sähköpostimarkkinoinnin parissa? Lue oppaamme siitä, kuinka voit onnistua sähköpostimarkkinoinnissa täältä.