Bisnode on Euroopan johtava digitaalisen liiketoimintainformaation tuottaja. He tarjoavat kokonaisvaltaisia myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja – sekä luottotietopalveluja. Asiakkaat, jotka etsivät uusia kuluttaja- ja yritysasiakkaita sekä yhteistyökumppaneita Suomesta tai muualta maailmasta, hyötyvät Bisnoden palveluista.

Aloitus

Lime Technologies ja Bisnode olivat toisilleen tuttuja jo useamman vuoden. Yhteistyön myötä Bisnode alkoi jo alkuaikoina käyttämään Limen järjestelmiä. Kolme eri osastoa aloitti pienemmällä Lime Easylla ja yksi Lime CRMlla. CRM-järjestelmän käyttömahdollisuudet kuitenkin avautuvat käytön jatkuessa, ja tarpeiden kasvaessa Bisnode lähti hakemaan yhtenäistä asiakasnäkemystä koko konserniin. Hankitut järjestelmät olivat erillisiä eri osastojen välillä, eikä näiden asiakkuuksia päästy hyödyntämään tai jakamaan. Yhtenäisen järjestelmän käyttöönotto heti alkumetreillä olisi taas ollut liian iso projekti, eikä CRM:n työprosessia vielä oltu harjoiteltu. Lähdettiin tutkimaan mahdollisuutta liittää kaikki osastot laajemman Lime CRM:n alle samaan järjestelmään. Osastot olivat juridisesti ja toiminnallisesti erillisiä, kontakteja ja päällekkäisiä asiakasnimikkeitä löytyi joka järjestelmästä. Eri osastot eivät tienneet mitä vastuumyyjät asiakkaiden kanssa keskustelivat, eikä esimerkiksi ristiinmyyntiä päästy tehostamaan. Projektin tavoitteeksi asetettiin yksi ja helppokäyttöinen järjestelmä, joka toisi myynnille työkalun josta näkisi kaikkien toiminnan.

Miksi Lime?

  • Lime Technologies oli jo tuttu toimittaja, ja aikaisemmat projektit oli toteutettu aikataulussa ja alle arvioitujen konsulttituntien.
  • CRM-asiantuntijuus (keskittyminen vain tähän osa-alueeseen) ja osaavat konsultit.
  • Helppo pysyä toimivan ja tutun käyttöliittymän parissa.
  • Myyntiä tukeva järjestelmä, joka mahdollisti tiedon monipuolisen jaottelun ja linkittämisen.
  • Järjestelmän muokkaus ja integraatiomahdollisuudet.

Lopputulos

Lopputuloksena saavutettiin ”One Bisnode”. Useat eri juridiset toimijat yhdistettiin yhteen ja yhtenäiseen järjestelmään. Palvelu asiakkaita kohtaan parani, myynnin seuranta tehostui ja hallinnollista aikaa säästyy.
Järjestelmä integroitiin muihin tietoteknisiin alustoihin, jotka lähettävät Limeen asiakastietoja. Tulevaisuudessa integraatioita syvennetään entisestään; esimerkiksi tapahtumista ja lopullisista myyntiluvuista voidaan tuoda tietoja.

  • Koko yrityksen myynnin yhtenäinen työkalu. Kokonaiskuva asiakkaasta, projekteista ja aktiivisista toimenpiteistä.
  • Asiakaspalvelu yhdistettynä samassa järjestelmässä.
  • DUNS-numeroiden avulla Limeen tuotiin osakeyhtiöiden ja henkilöyhtiöiden toimipaikkatasoja, mikä mahdollistaa kohderyhmien palvelu- ja tuotemyynnin.

Haluatko kuulla lisää?

Haluatko kuulla lisää siitä, miten CRM-järjestelmä voisi auttaa sinua?

Tai

Varaa oma demoaika
Erkka

Erkka Heinola

erkka.heinola@lime.tech
+358 407 486 537