Lähtötilanne

Mercamerilla oli käytössään monimutkainen CRM-järjestelmä, joka ei tukenut myyntiä eikä myyntiprosessia. Myyjät täyttivät tietoja vain osittain, ja järjestelmän käyttöaste oli matala. Tietoja tallennettiin useisiin eri järjestelmiin, ja tiedon hakeminen oli hidasta. Näiden korjaamiseksi lähdettiin hakemaan asiakkuudenhallinnan järjestelmää, joka tukisi loppukäyttäjän tarpeita.

Vertailuun valittiin loppujen lopuksi kymmenen eri CRM-järjestelmätoimittajaa.

Tarpeet

  • Helppokäyttöinen järjestelmä
  • Myyjän tärkein työkalu
  • Selkeä raportointi
  • Budjetin seuranta
  • Integroituminen muihin järjestelmiin

”Käyttäjäystävällisyys! Se yllätti meidät positiivisesti. Mikään järjestelmä ei tuo hyötyä, jos sitä ei käytetä. Limen avulla kaikki tieto löytyy samasta järjestelmästä, mikä on helpottanut päivittäistä tekemistä. Tämä säästää meiltä valtavasti aikaa ja pystymme palvelemaan asiakkaitamme laadukkaammin.”

- Myyntijohtaja Juha S. Pietilä, Mercamer Oy

Ota yhteytta

Miksi Lime?

  • Toimittajan positiivinen erottuminen kilpailijoista; tarpeen ymmärtäminen ja kuuntelu
  • Itsenäinen järjestelmätoimittaja asiantuntevalla otteella
  • Helppokäyttöisin järjestelmä
  • Avoimet rajapinnat; integroinnin mahdollisuudet
  • Viimeistely ja muokkaaminen tarpeiden mukaan

Lopputulos

Tänä päivänä Mercamer Oy:n myyjät löytävät vaadittavat tiedot helposti yhdestä järjestelmästä. Tietoa jaetaan eri osastojen kesken, ja kaikki hyötyvät kokonaiskuvasta. Työprosessien vakiinnuttaminen mahdollistaa nyt mittaamisen ja myynnin tehostamisen.

Myynti sai asiakaskohtaisen budjettiseurannan suoraan Limeen. Eri järjestelmätietojen hyödyntäminen yhdessä tuo paremmat edellytykset asiakassuhteiden hoitoon ja tehokkuuden kasvattamiseen. Uuden henkilön perehdyttäminen on myös helppoa, kun on yksi tapa toimia ja kaikki tieto yhdessä paikassa.

Mercamer Oy

Mercamer Oy perustettiin vuonna 1973 ja on siitä asti myynyt pakkausmateriaaleja ja –koneita kuljetus- ja tuotepakkauksiin. Tuotevalikoima on kasvanut ja uusi verkkokauppa palvelee asiakkaita entistä paremmin