Movetecin lähtötilanne ensimmäistä CRM-järjestelmää hankkiessa oli se tavanomainen kasvavalle yritykselle, jossa ei voida enää toimia hiljaisen tiedon varassa niin kuin ennen. Tietoja asiakastapaamisista ja kaupoista oli Excel-tiedostoissa, ERP-järjestelmässä, Outlookissa ja missä vielä. Haluttiin järjestystä, seurattavuutta ja parempaa tiedon kulkua myyntitiimien sisällä. Konkreettisena esimerkkinä haluttiin välttää vaikkapa tilannetta, jossa eri myyjät kontaktoisivat samaa asiakasta toisistaan tietämättä ja antaisivat näin epäammattimaisen vaikutelman.
Movetecin tarpeet olivat seuraavat:
- Saada asiakastapaamiset yhteen ja yhteiseen näkymään, jotta myyjät saavat tolkkua työnsä järjestelemiseen.
- Integroiminen muihin järjestelmiin, kuten ERP-järjestelmään, jotta kaikkea organisaatiossa saatavilla olevaa tietoa voitaisiin hyödyntää helposti.
- CRM-järjestelmän helppokäyttöisyys ja intuitiivisuus, jotta työporukalla olisi matala kynnys tutustua uuteen työkaluun ja hyväksyä se osaksi omaa arkeaan.