Aikoinaan Nylund Groupilla oli käytössään vanhanaikainen ja vaikeasti muokattava CRM-järjestelmä, joka ei ollut käyttäjäystävällinen. Tiedon hakemiseen käytettiin paljon aikaa ja myyjät joutuivat tekemään käsin töitä, joihin nykyaikana pitäisi olla tekninen ratkaisu.
Yhteistyö Lime Technologiesin kanssa alkoi jo vuonna 2004, kun käyttöön otettiin Lime Easy (silloinen Kontakt). Lime Easy toimi pitkään Nylund Groupin asiakasrekisterinä sekä myynnin työkaluna. Järjestelmän valintaan johtivat helppokäyttöisyys ja muokattavuus.
Vuonna 2015 tuli ajankohtaiseksi kehittää järjestelmiä eteenpäin. Tavoitteena oli yhdistää CRM-järjestelmä muihin järjestelmiin sekä lisätä toimintojen määrää. Peruskäyttöä oli harjoiteltu jo tovi, joten käyttäjät olivat sisäistäneet järjestelmän hyödyt. Alusta alkaen CRM-järjestelmän tuli olla työkalu, joka avataan ensimmäisenä aamulla ja suljetaan viimeisenä illalla. Järjestelmähankintaa varten aloitettiin laajempi kartoitus. Kilpailutusvaiheen jälkeen päätettiin päivittää Lime Easy saman firman toiseen tuotteeseen, Lime CRM -järjestelmään. Lime CRM oli edelleen helppokäyttöinen ja muokattava, mutta toi myös lisää toiminnallisuuksia. Rajapinnat mahdollistivat myös laajemman integroinnin muihin järjestelmiin.
”Halusimme ratkaisun joka oli helppokäyttöinen, muokattavissa ja jonka parissa oli mahdollista kasvaa”, sanoo toimitusjohtaja Johan Karlsson.