Snellman on elintarvikealalla toimiva yritys, jonka tuoteryhmiin kuuluvat lihanjalostus ja valmisruoka sekä omien tuotteidensa tukkumyynti. Isolla yrityksellä on paljon työntekijöitä ja asiakkaita, mutta ennen toimivaa CRM-järjestelmää tiedonjakoon myyntitiimien välillä ei ollut yhtenäistä mallia. Snellmanilaisilla oli paljon tietoa mm. omissa Excel-tiedostoissa, jolloin tietoa oli haastavaa jakaa kollegoiden kanssa esimerkiksi sairaustapauksissa tai loma-aikaan.
Tilanteeseen tahdottiin saada muutos, ja tiedonjakoa piti organisoida systemaattisemmin ja sujuvammin varsinkin myynti- ja asiakaspalvelutiimien sisällä ja välillä. Snellmanin suurimpia tavoitteita CRM-järjestelmää hankkiessa olivat tiedon kokoaminen yhteen paikkaan, tärkeän tiedon helppo saatavuus ja koko konsernin yhteinen asiakasrekisteri. Lisäksi kentällä olevilla myyjillä piti olla mahdollisuus löytää ja jakaa tietoa mobiilissa.