Muutamia määrittämiämme KPI-mittareita:

  • Myyntiputki – Kuinka suuri liikearvo meillä on myyntiprosessin kussakin aktiivisessa vaiheessa?
  • Myyntiennuste statuksittain – Kuinka suuri liikearvo on odotettavissa kuluvan kuukauden osalta, kuukausittain tai tulevien kuuden kuukauden aikana?
  • Ennuste vs. tavoite – Miltä ennuste näyttää asetettuihin tavoitteisiin verrattuna kuukausittain tarkasteltuna?
  • Ennuste liiketoiminta-alueittain – Kuinka suuri liikearvo on odotettavissa kuukausittain kunkin liiketoiminta-alueen osalta?

Lime BI -ratkaisun avulla pystyn seuraamaan päivittäin tavoitteiden toteutumista ja lisäksi käyttämään sitä kannustavana työkaluna keskustellessani yksittäisten myyjien kanssa.

Sitouttamisen lisäämiseksi myyntinäkymä on esillä kunkin toimiston näytöillä. Tämä luo toimistosta riippumatta läpinäkyvän, jaetun käsityksen siitä, kuinka suoriudumme.

Kokeile ilmaiseksi