Lundalogikista tulee ”Lime by Lundalogik”. Yrityksessä on otettu käyttöön uusi tavaramerkki, uusi tunnus ja täysin uusittu graafinen ulkoasu, jonka on tarkoitus helpottaa yrityksen kasvua kansainvälisesti. Lundalogikin toimitusjohtaja Erik Syrénin mukaan on korkea aika ottaa käyttöön paremmin kansainvälisiin yhteyksiin sopiva tavaramerkki Suomenkin markkinoita silmällä pitäen.

– Meillä on ennenkuulumattoman kova kansainvälisen kasvun tavoite, emmekä anna tavaramerkin tai julkisivun olla kehityksen esteenä. Uusi ilmeemme heijastaa pyrkimystämme luoda asiakasmagneetteja ja tulla asiakkuudenhallinnan markkinajohtajiksi.

Lundalogik perustettiin Ruotsin Lundissa vuonna 1990, ja yrityksellä ollut sama ilme ja ulkoasu alkuajoista lähtien. Yrityksen vuosiliikevaihto on 145 miljoonaa kruunua, ja se on asiakkuudenhallinnan (CRM) alalla Ruotsin markkinoiden suurin. Viime vuonna kasvua oli Suomen toiminnoissa 20,3 %, ja lisää kasvua odotetaan jatkossa.

Lundalogikin aiempi logo ja graafinen ulkoasu ei Suomen maajohtaja Stefan Saxbergin mukaan viesti sitä, mitä yrityksestä on viime aikoina tullut.

– Työnhakijamme ovat kertoneet kokevansa logon 90-lukulaiseksi, mitä se toki onkin. Alkaa olla aika näyttää siltä, mitä me todella olemme. Olemme nuori ja yksi toiminta-alueemme nopeimmin kasvavista yrityksistä. Tarvitsemme tänä vuonna 40 uutta työntekijää, ja uuden ilmeen myötä uusien tekijöiden houkutteleminen helpottuu aivan varmasti.

Lime on ollut Lundalogikin kolmen asiakkuudenhallintatuotteen (CRM) tavamerkki pitkään. Lime-tuotteilla on Pohjoismaissa 50 000 käyttäjää, ja se on kasvanut koko alueella voimakkaasti. Oli luontevaa pitää toimiva nimi ja tuoda se paremmin näkyville.

Lundalogik päätti muuttaa LIME Pron nimen muotoon Lime CRM. Suomen markkinointityötä koordinoivan Heidi Vallealan mukaan muutos on toivottava:

– Olemme pitkään toivoneet nimeä, josta kävisi ilmi tuotteemme tarkoitus. Asiakkuudenhallinta, CRM, on vakiintunut käsite, joka helpottaa markkinointia ja myyntityötä.

Lundalogikin pääkonttorin oma sisäinen mainososasto on tehnyt kaiken tavaramerkkityön.

– Moni kokoisemme yritys olisi varmasti kääntynyt ulkoisen toimiston puoleen, mutta se ei sovi filosofiaamme. Teimme työn itse”,  vakuuttaa Jennie Isberg, Lundalogikin markkinointijohtaja.
Lisätietoa yrityksestä
Stefan Saxberg
stefan.saxberg@lundalogik.fi
Lundalogik auttaa yrityksiä huolehtimaan asiakkaistaan paremmin koko Pohjolassa. Lundalogik kehittää ja myy digitaalisia tuotteita asiakkuudenhallintaan eli asiakassuhteiden kehittämiseen ja ylläpitämiseen. Lundalogik perustettiin Ruotsissa vuonna 1990, ja yrityksellä on 165 työntekijää. Lundalogikilla on toimistot Lundissa, Tukholmassa, Göteborgissa, Oslossa, Kööpenhaminassa ja Helsingissä. Asiakaskunnassa on kaikenkokoisia yrityksiä yksityisyrittäjistä suuryrityksiin ja kookkaisiin yhdistyksiin. Lisätietoa on osoitteessa http://www.lundalogik.fi.