Kauppakamarin tehtävä on kehittää Saksan ja Ruotsin välistä kauppaa. Kauppakamari auttaa saksalaisia ja ruotsalaisia yrityksiä löytämään toisensa, tekemään kauppoja, aloittamaan toimintoja ja tukemaan yrityksiä markkina-alueella.

Kyseessä on Ruotsin suurin ulkomaankauppakamari. Sillä on 1 150 jäsenyritystä aina yksityisyrittäjistä monikansallisiin pörssiyhtiöihin.

Lähtötilanne

Aiemmin kauppakamarin jäsenasiat, asiakkaat, prospektit ja tapahtumat käsiteltiin yksinomaan taloushalllinto-ohjelmistossa sekä erinäisissä Excel-tiedostoissa tai Outlookissa. Kauppakamarilla ei ollut yhteisiä käytäntöjä asiakkuuksien, kyselyiden, hankkeiden tai markkinoinnin hoitamiseen. Työskentely oli hidasta, eikä toimenpiteistä saanut kokonaiskuvaa. Siksi myös markkinointityö ja kohderyhmäanalyysien tekeminen oli haastavaa.

Järjestössä heräsi toive saada asiakkuudenhallintajärjestelmä, jolla kaikki saisivat tehtävään tai asemaan katsomatta yhtäläisen kokonaiskuvan asiakkaista ja jäsenyysasioista.

Miksi Lime?

  • Fiksuja integraatioita markkinointityökaluihin (kuten Apsis), taloushallintojärjestelmään ja kotisivujen jäsenosioon.
  • Rooliin katsomatta kaikille sama työkalu.
  • Lime Technologiesilla on maine mutkattomana toimittajana ja sillä oli hyvät suositukset.
  • Limellä voi havainnollistaa avainluvut osastoittain.
  • Jäsenistön palveleminen sujuu nopeammin ja paremmin.
Lime CRM logo
”Lime muodostaa käyttäjäystävällisen keskiön tiedolle, jossa kaikki tarpeellinen on kerättynä yhteen. Yhdellä painalluksella työntekijä saa tietoonsa yhteyshenkilöt, tehtävänkuvat, käynnissä olevat hankkeet, viestinnän, markkinointitoimet ja onko yritys jäsenemme.”
Malin Johansson, viestintäpäällikkö, Saksalais-ruotsalainen kauppakamari

Lopputilanne: kaikki samassa järjestelmässä

Valittuaan Limen Saksalais-ruotsalainen kauppakamari on rakentanut itselleen käyttäjäystävällisen tietokeskuksen, jossa kaikki tieto on koottuna yhteen. Katsomatta asemaan tai tehtävään, kaikki 50 työntekijää käyttävät samaa järjestelmää. Integraatio taloushallinnon järjestelmiin, jäsensivustoon netissä ja markkinointityökalu Apsikseen on tehostanut työvirtoja sekä parantanut ja nopeuttanut jäsenpalveluita.

Lime CRMn käytön arkipäiväistyttyä kauppakamarin jäsenaktiivisuus on lisääntynyt. Muun muassa osallistujamäärät seminaareissa ovat kasvaneet. Markkinointiviestintää on pystytty kohdentamaan paremmin segmentointimahdollisuuden vuoksi. Kauppakamari on myös kyennyt lyhentämään vasteaikoja viestinnässä ja saanut paremman yleiskuvan hankkeistaan. Malin Johanssonin mukaan järjestelmästä saatu hyöty on ylittänyt alkuperäiset odotukset.

Kaipaatko lisätietoa?

Haluatko keskustella Saksalais-ruotsalaisen kauppakamarin Lime -ratkaisusta tai siitä, miten Lime voi auttaa teitä? Laitetaan oikea mies asialle. Fredrik tuntevat jäsenorganisaatioiden ratkaisut ja keskustelevat kanssasi mielellään!

tai

Varaa suoraan henkilökohtainen demo
Fredrik Ekman

Fredrik Ekman

fredrik.ekman@lime.tech
+46 736 44 69 08