Tekniska verken: Yksi yhtenäinen kuva asiakkaasta

2018-10-02T15:12:36+00:00

Tekniska verken, jonka pääkonttori on Linköpingissä, tuo arkipäivän hyötyä noin 300 000 yksityis- ja yritysasiakkaalle. Tekniska Verken tarjoaa laajan valikoiman palveluita ja tuotteita useilla alueilla; sähkö, valaistus, vesi, kaukolämpö, energian tehostus, jätteiden käsittely, laajakaista ja biokaasu.

Asiakkaidensa kanssa he pyrkivät kohti suurta visiota – rakentaa maailman energiatehokkain alue.

Projektin aloitus

Kuten monilla muilla tapaamillamme yrityksillä, myös Tekniska verkenin tietohallintoympäristö koostui useista hajanaisista tietosaarekkeista. Myös asiakkailta tulevien tehtävien ja tikettien hallinta oli tehotonta ja hankalaa.

Edellä mainittujen ongelmien vuoksi markkinointikampanjoiden ja myynnin seurannan tehostaminen oli vaikeaa, kun asiakkaiden kokonaiskuva puuttui.

Tarve

Projektin tavoite oli konsernin yhteinen CRM-järjestelmä, jonka avulla hallinnoidaan asiakastehtäviä ja yhteisiä asiakkuuksia. Kun kaikki on kerätty yhteen, saadaan CRM-järjestelmästä täysi hyöty. Tämän lisäksi tikettien hallinnalla parannettiin asiakassuhteita ja palvelua.

Näiden lisäksi järjestelmän segmentointiominaisuuksia hyödynnettiin tehokkaasti. Eri asiakasryhmät, asiakaskäyttäytyminen, vastuumyyjät ja muu ryhmittely mahdollistivat markkinointikampanjoiden hallinnan ja tehtyjen postituksen seuraamista.

Lime valittiin, koska järjestelmä oli joustava. Projekti aloitettiin tammikuussa 2011 ja tänä päivänä käyttäjiä on myynnin ja tikettien hallinnan parissa noin 600 työntekijää.

Miksi Lime?

  • Säästää äärimmäisen paljon aikaa, kun kaikki tieto on kerätty yhteen ja samaan paikkaan.
  • Yksinkertainen kokonaiskuva kaikista asiakkuuksista ja oikein kohdistetut kampanjat Apsis-integraation avulla.
  • Asiakassähköpostien tallentaminen suoraan Limeen.
  • Tehokas tukipyyntöjen seuranta: 55 000 vuosittaista tikettiä on tärkeä saada valmiiksi ajallaan.

Lime CRM logo
  • Tarkistuslistojen avulla standardisoidut prosessit, parantunut datalaatu ja lyhentynyt vastausaika.

  • Olemme kehittäneet ”Minun sivuni”-osiota ja sisäistä tikettien hallintaan käytettävää kotisivua web servicen avulla, ja pystymme seuraamaan sitä visuaalisesti.

”Limen käyttö on aktiivista koko konsernissa. Löydämme jatkuvasti uusia mahdollisuuksia toteutettavaksi ja jatkokehitämme järjestelmää käyttäjiemme kokemuksen parantamiseksi.”

Lopputulos: Edelleen kehittyvä CRM-järjestelmä

Tekniska verkenillä on ylläpitosuunnitelma, jonka avulla he kehittävät Lime-ratkaisua jatkuvasti. Kevään 2014 jälkeen CRM on kasvanut paljon. Heillä on kokonaiskuva myös kaikista työntekijöistä, Lime BI-moduuli (Business intelligence -ratkaisu, joka näyttää tilastoja visuaalisesti ja tarkasti), sisäisten tikettien hallinta ja Google Maps-integraatio.

Haluatko tietää lisää?

Haluatko kuulla ratkaisusta lisää? Siinä tapauksessa soitat meidän Heidille!

Tai

Varaa henkilökohtainen demo
Heidi Valleala

Heidi Valleala

heidi.valleala@lime.tech
+358 447 603 566

Sivustomme käyttää evästeitä verkkoliikenteen seurantaan ja sisällön optimointiin. Voit jatkaa selaamista, jos evästeiden käyttäminen ei haittaa sinua! Ok