YTM Industrial: Onnistunut käyttöönotto helppokäyttöisen järjestelmän avulla

2018-10-02T15:10:03+00:00

YTM-Industrial Oy on teknisten laitteiden, komponenttien ja järjestelmien maahantuontiin erikoistunut yritys. Asiakaskunta koostuu monipuolisesti eri teollisuuden yrityksistä. Yritys työllistää runsaat 70 henkilöä ja on perustettu vuonna 1977. YTM haluaa tarjota asiakkailleen yhden toimittajan mahdollisuuden, saaden samalta toimittajalta laajemman palvelukokonaisuuden ja tuotevalikoiman.

Alkutilanne

YTM-industrial käytti varsinaisen CRM-järjestelmän puuttumisen vuoksi toiminnanohjauksen järjestelmää myynnin tukena. Tietojen merkitseminen oli haastavaa, joka johti myyjien omiin henkilökohtaisiin ja hajanisiin paikallistiedostoihin. Tietoa oli vaikea jakaa. Myynnin hallinta vaati manuaalista Excel-tiedostojen keräämistä sekä oville koputtelua. Toimminnanohjauksen tarjoama asiakkuudenhallintamoduuli oli liian monimutkainen, eikä sitä koskaan aikomuksista huolimatta otettu käyttöön.

Koko projektin johtotähdeksi muodostui alusta asti helppokäyttöisyys. Se oli kriteeri numero yksi, koska iso käyttäjämäärä haluttiin saada aktiiviseksi osaksi uutta työvirtaa.

Miksi Lime?

  • Helppokäyttöinen järjestelmä. Suurin syy valintaan.
  • Järjestelmän mukautuvuus ja helppo ylläpito.
  • Lime toimittajana kuunteli tarpeita ja keskittyi oikeisiin asioihin.
  • Mahdollisuus yhdistää useita osastoja.
  • Avoin rajapinta integraatioita varten.
  • Myyntilukujen näkyminen CRM:ssä asiakkaan alla (ERP-integraatio).
”Lime Technologies hoiti projektin lupaamassaan aikataulussa. Lime CRM oli juuri niin helppokäyttöinen kuin toivoimme, ja se on vaikuttanut siihen, että sitä käytetään. Käyttäjämäärältään ison tiimin työprosessin muuttaminen ja tuominen uuden CRM:n pariin on haastavaa, eikä silloin järjestelmään tarvita mitään ylimääräistä.”
Janne Närhi, YTM Industrial Oy, YTM Industrial Oy

Lopputulos

  • Selkeä myyntiputkinäkymä ja kauppojen seuranta
  • Tiedon nopea jako ja mahdollisuus työskennellä mobiilisti
  • Myyntitiedot ERP:stä suoraan CRM-järjestelmään, jolloin päästään myös tarkkailemaan asiakkaan laskevia ostovolyymeja vertaamalla niitä edellisiin vuosiin
  • Olemassa olevien asiakkuuksien seuranta, kun nähdään historia kaikesta, mitä on sovittu ja tehty
  • Yhtenäinen tapa toimia; lahjonta ja kiristys pitää tiimin motivoituneena! 😉

Haluatko kuulla lisää?

Haluatko kuulla lisää siitä, miten CRM-järjestelmä voisi auttaa sinua? Ota yhteyttä Heidiin, joka on tukkualan ratkaisujen asiantuntija!

Tai

Varaa demo
Heidi Valleala

Heidi Valleala

heidi.valleala@lime.tech
+358 447 603 566

Sivustomme käyttää evästeitä verkkoliikenteen seurantaan ja sisällön optimointiin. Voit jatkaa selaamista, jos evästeiden käyttäminen ei haittaa sinua! Ok